১। বুকুৰ কুটুম, পানীৰ তলত কাঁইট, সাত সৈয়াকণী, চকুৰ কুটা দাঁতৰ শাল। [HSLC '98]
বুকুৰ কুটুম (অতি আপোন) : বুকুৰ কুটুমৰ
লগতে সকলোকে মৰম - চেনেহ কৰা উচিত।
পানীৰ তলৰ কাঁইট (গোপন শত্ৰু) : পানীৰ
তলৰ কাঁইটৰ উৱাদিহ পোৱাটো সহজ নহয়।
সাত ঘাটৰ সৈয়াকণী (অতি চতুৰ, অতি দুষ্ট) :
জীৱ - জন্তুৰ ভিতৰত শিয়ালেই হৈছে সাত
ঘাটৰ সৈয়াকণী।
চকুৰ কুটা দাঁতৰ শাল (শত্ৰু, দেখিব নোৱাৰা) :
পাকিস্তানৰ বাবে ভাৰত চকুৰ কুটা দাঁতৰ
শাল।
২। দলনিত পোনা মেলা, ঢৌতে খৰ মাৰ, দুই নাও দুই ভৰি হোৱা, ইহলীলা সম্বৰণ কৰা। [HSLC'99]
দলনিত পোনা মেলা ( আলাই-আথানি কৰ) :
বানপানীয়ে গাঁৱৰ ৰাইজক দলনিত পোনা
মেলিলে।
ঢৌতে খৰ মাৰ ( ব্যস্ততাৰ মাজতেই সময়
উলিয়াই) : পৰীক্ষাৰ বাবে প্ৰস্তুত চলাও ঢৌত
খৰ দি মোহনে ঘৰৰ দায়িত্ব পালন কৰিছিল।
দুই নাও দুই ভৰি হোৱা ( কি কৰোঁ কি নকৰোঁ
অৱস্থা হোৱা) : ইমানবোৰ কাম কৰিবলগীয়া
হোৱাত মোৰ দুই নাও দুই ভৰি হোৱাৰ দৰে
হৈছিল।
ইহলীলা সম্বৰণ কৰা (মৃত্যু হোৱা) : বহু দিন
ধৰি বেমাৰত ভুগি থাকি অৱশেষত মানুহজনে
ইহলীলা সম্বৰণ কৰিলে।
৩। লোকান্তৰ ঘটা, চকু গজা, থেৰোগেৰোঁ কৰা, চকু দিয়া।[HSLC'2000]
লোকান্তৰ ঘটা (মৃত্যু হোৱা) : বহুদিন বেমাৰত
ভুগি থাকি অৱশেষত মানুহজনৰ লোকান্তৰ
ঘটিল।
চকু গজা (বুজন হ, জনা হ) : কিতাপ
কেইখনমান পঢ়াৰ পিছতহে তাৰ চকু গজিছে।
থেৰোগেৰোঁ কৰা (কোনো কাম কৰোঁ নকৰোঁ
কৰা অৱস্থা) : এলেহুৱা লোকে কাম
কৰিবলগীয়া হ'লেই থেৰোগেৰোঁ কৰে।
চকু দিয়া (নজৰ ৰখা) : আমাৰ কাম-কাজৰ
দ্বাৰাই পিতৃ-মাতৃ যাতে অসন্তুষ্ট নহয় তাৰ প্ৰতি
আমি চকু দিয়া উচিত।
৪। বুকুৰ কুটুম, কাণ কটা, ঘৰপতা, হাত লৰ। [HSLC'01]
বুকুৰ কুটুম (অতি আপোন) : বুকুৰ কুটুমজনৰ
অন্যায় কোনেও সহ্য কৰিব নোৱাৰে।
কাণ কটা (দুষ্ট) : কাণ কটা স্বভাৱৰ লোকক
কোনেও ভাল নাপায়।
ঘৰ পতা (বিয়া বাৰু হ) : বয়স হ'ল, ছোৱালী
চাই সোনকালে ঘৰখন পাত।
হাত লৰ (চোৰ স্বভাৱ) : হাত লৰ স্বভাৱৰ মানুহে
পালেই আনৰ বস্তু নিবলৈ বিচাৰে।
৫। কাণে কাণ মাৰি, কপাল ফুল, বুকুৰ কুটুম, গা গধুৰ।[HSLC'02]
কাণে কাণ মাৰি (কোনোমতে, কথমপি) :
পৰীক্ষাত কাণে কাণ মাৰি উত্তীৰ্ণ হ'লে ভাল
কলেজত নামভৰ্তি কৰিব পৰা নাযায়।
কপাল ফুল (সৌভাগ্য উদয় হ) : চাৰিওজন
পুতেক চাকৰিত সোমোৱাত মাক-বাপেকৰ
কপাল ফুলিল।
বুকুৰ কুটুম (অতি আপোন) : বুকুৰ কুটুমজনৰ
প্ৰতি় সদায়ে মৰমীয়াল হোৱা উচিত।
গা গধুৰ (লেধা, কামধীৰ) : গা গধুৰ লোকে
কামবোৰ সোনকালে কৰিব নোৱাৰে।
৬। অজীন পাতকী, হাত টান, গাই বাই চা, ন দি ক, পাবত গজা।[HSLC'03]
অজীন পাতকী (দুষ্ট) : অজীন পাতকী লোকে
য'তে ত'তে অঘটন ঘটাই ফুৰে।
হাত টান (কৃপণ) : হাত টান মানুহৰ পৰা ধাৰৰ
আশা নকৰাই শ্ৰেষ্ঠ।
গাই বাই চা (কৈ মেলি চা, কাকূতি-মিনতি কৰ) :
প্ৰধানৰ ওচৰত গাই বাই চাইহে তাৰ সন্তানটিৰ
নামভৰ্তি ঠিক হ'ল।
ন দি ক (ডাঠি ক, জোৰ দি ক, বিশ্বাস অহাকৈ
ক) : অসত্য কথাক সত্য বুলি কোনেও ন দি ক'ব
নোৱাৰে।
পাবত গজা (অস্বাভাৱিক) : পাবত গজা নেতাই
দেশৰ কল্যাণ সাধিব নোৱাৰে।
৭। চকু চৰহা, মুখ লাগ, হাতত সাৰে ভৰিত সাৰে, পেটে ভাতে খা।[HSLC'04]
চকু চৰহা (আনৰ ভাল দেখিব নোৱাৰা) : চকু
চৰহা লোকে আনৰ ভাল হোৱা সহ্য কৰিব
নোৱাৰে।
মুখ লাগ ( আনৰ লোভ লগাৰ পৰা পীড়া হ,
শ্ৰীহীন হ) : মুখ লগা কাৰণেই সুন্দৰ কলথোক
নষ্ট হ'ল।
হাতত সাৰে ভৰিত সাৰে (কোনো সাৰ-সুৰ
নোহোৱাকৈ) : সি শুই থাকোঁতেই চোৰটোৱে তাৰ
কাষৰেই হাতত সাৰে ভৰিত সাৰে গৈ
বস্তুকেইপদ লৈ গ'ল।
পেটে ভাতে খা (কোনোৰকমে খাই লৈ চলি
থাক) : আজিকালি আনকি দুখীয়া লোকৰো
পেটে ভাতে খাই চলাই টান হৈ পৰিছে।
৮। উভৈনদী, কাণ বাগৰা, গাজত লগা, হাত টান।[HSLC'05]
উভৈনদী (অপৰ্যাপ্ত, উপচি) : ভাগ্য ভাল হ'লে
মানুহৰ ধনে-ধানে উভৈনদী হৈ পৰিছে।
কাণ বাগৰা (লোকৰ মুখে শুনা) : কাণ বাগৰা
কথাত বিশ্বাস কৰিব নালাগে।
গাজত লগা (হিয়াত লগা, মৰ্মান্তিক, হৃদয়
বিদাৰক) : গাজত লগা কথাই অন্তৰত বৰ দুখ
দিয়ে।
হাত টান (কৃপণ) : হাত টান মানুহে সজ কামতো
ধন খৰচ কৰিব নোৱাৰে।
৯। পানীৰ তলৰ কাঁইট, টুপাই বুৰ মাৰ, খাই পাত ফলা, ধোদৰ পচলা।[HSLC'06]
পানীৰ তলৰ কাঁইট (গোপন শত্ৰু) : পানীৰ তলৰ কাঁইটৰ দৰে দেশখনৰ অনিষ্টকাৰী লোক কিমান আছে ধৰিব নোৱাৰি।
টুপাই বুৰ মাৰ (আসৈ মাত) : অকৃতজ্ঞ লোকক
সহায় কৰিলেও সহায় পোৱা নাই বুলি টুপাই বুৰ
মাৰে।
খাই পাত ফলা (অশলাগী, উপকাৰীৰ উপকাৰ
পাহৰা) : খাই পাত ফলা লোকক উপকাৰ কৰি
একো লাভ নাই।
ধোদৰ পচলা (এলেহুৱা, অকামিলা) : ধোদৰ
পচলা হৈ ঘূৰি ফুৰিলে আজিৰ দিনত মুখ
নভৰে।
১০। পেটে ভাতে খা, নাকত তেল দি শোৱা, চকু দিয়া, দুই নাও দুই ভৰি হোৱা।[HSLC'07]
পেটে ভাতে খা (কোনোৰকমে খাই লৈ চলি
থাক) : দাম বৃদ্ধি পালেই দৰিদ্ৰ লোকৰ পেটে
ভাতে খাই জীয়াই থকাই টান হৈ পৰে।
নাকত তেল দি শোৱা (কোনো চিন্তা-ভাবনা
নোহোৱাকৈ থকা) : তোৰ সকলো কাম আনে
কৰিব যেতিয়া তই নাকত তেল দি শুই থাক।
চকু দিয়া (নজৰ ৰখা) : ল'ৰা-ছোৱালীয়ে যাতে
অসৎ সংগ নলয় তাৰ প্ৰতি মাক-পিতাকে চকু
দিয়া উচিত।
দুই নাও দুই ভৰি হোৱা (কি কৰোঁ কি নকৰোঁ
অৱস্থা হোৱা) : দুই নাও দুই ভৰি হোৱাতকৈ শান্ত
হৈ বাট মোকোলোৱাটোয়েই শ্ৰেষ্ঠ।
১১। পানীৰ তলৰ কাঁইট, চকুৰ কুটা দাঁতৰ শাল।[HSLC'08]
পানীৰ তলৰ কাঁইট (গোপন শত্ৰু) : পানীৰ
তলৰ কাঁইটে ক'ত কি বিপদ ঘটায় ক'ব
নোৱাৰি।
চকুৰ কুটা দাঁতৰ শাল (শত্ৰু, দেখিব নোৱাৰা) :
আনৰ চকুৰ কুটা দাঁতৰ শাল হৈ লাভ নাই।
১২। বিনা মেঘে বজ্ৰপাত, আমন-জিমনকৈ, উলহ মালহ, ডলাৰ বগৰী।[HSLC'09]
বিনা মেঘে বজ্ৰপাত (অভাৱনীয় ভাৱে,
অকস্মাৎ বিপদ অহা) :
আমন-জিমনকৈ (মনমৰা) : বেয়া খবৰটো পাই
সি আমন-জিমনকৈ বহি আছে।
উলহ মালহ (আনন্দ উৎসৱ সহ) : বহু দিনৰ
মূৰত ল'ৰাজন ঘৰলৈ ঘূৰি অহাত ঘৰখনত এক
উলহ-মালহ পৰিৱেশে বিৰাজ কৰিছে।
ডলাৰ বগৰী (ঘনাই মত বা বাসস্থান সলোৱা
মানুহ) : সৰু সৰু ল'ৰা-ছোৱালীবিলাক গোটেই
দিনটো ডলাৰ বগৰীৰ দৰে ঘূৰি থাকে।
১৩। আকাশ কুসুম, পানীৰ তলৰ কাঁইট।[HSLC'10]
আকাশ কুসুম (মনৰ মিছা কল্পনা) : আকাশ
কুসুমত সময় কটায় কোনো লাভ নাই।
পানীৰ তলৰ কাঁইট (গোপন শত্ৰু) : আমি
সকলোৱে পানীৰ তলৰ কাঁইটক চিনিব পৰাকৈ
বুদ্ধিমান হ'ব লাগে।
১৪। উখল মাখল, কুন্দত কটা।[HSLC'11]
উখল মাখল (কিবা কাম কৰিবলৈ আয়োজন
কৰোঁতে হোৱা আলোচনা) : বিয়া পাতিবলৈ
লোৱাত ঘৰখনত উখল-মাখল লাগি পৰিছে।
কুন্দত কটা (ধুনীয়া, নিপোটল) : ছোৱালীজনী
ইমান ধুনীয়া যেন কুন্দত কটাহে।
১৫। জাকত জিলিকা, ডলাৰ বগৰী, বগলী ভকত, গাই বাই চা।[HSLC'12]
জাকত জিলিকা ( বিখ্যাত, নামজলা) : মহাত্মা
গান্ধী এগৰাকী জাকত জিলিকা নেতা।
ডলাৰ বগৰী (ঘনাই মত বা বাসস্থান সলোৱা
মানুহ) : ডলাৰ বগৰীৰ দৰে হ'লে একো কামত
নাহে।
বগলী ভকত (মিছলীয়া সাধু) : সম্প্ৰতি বগলী
ভকতৰ সংখ্যা অভাৱনীয় হাৰত বৃদ্ধি পাইছে।
গাই বাই চা (কৈ মেলি চা, কাকূতি-মিনতি কৰ) :
হাত থকা মানুহৰ ওচৰত গাই বাই চালেও টকা
পইচা নিদিলে চাকৰি পোৱাৰ আশা নাই।
১৬। ধোদৰ পচলা, হাত লৰ, চকু চৰহা, কাণে কাণ মাৰি।[HSLC'13]
ধোদৰ পচলা (এলেহুৱা, অকামিলা) : ধোদৰ
পচলা হৈ ঘূৰি ফুৰিলে একো কামত নাহে।
হাত লৰ (চোৰ স্বভাৱ) : হাত লৰ স্বভাৱৰ
মানুহৰ লগত মিতিৰালি পাতিলে নিজৰহে
বিপদ।
চকু চৰহা (আনৰ ভাল দেখিব নোৱাৰা) : চকু
চৰহা লোক সদায়ে মানসিক অস্থিৰতাত ভোগে।
কাণে কাণ মাৰি (কোনোমতে, কথমপি) :
পৰীক্ষাত সি কাণে কাণ মাৰি উত্তীৰ্ণ হোৱাত
ভাল কলেজত নামভৰ্তি কৰিব অসুবিধা পাই
আছে।
১৭। উখল মাখল, জাকত জিলিকা, আশা ভৰসা, মন বান্ধ খা।[HSLC'14]
উখল মাখল (কিবা কাম কৰিবলৈ আয়োজন
কৰোঁতে হোৱা আলোচনা) : উখল-মাখল
পৰিৱেশতো বহুতো কথা শিকিব পৰা যায়।
জাকত জিলিকা (অতি সুন্দৰ) : ছোৱালীজনী
দিনে দিনে জাকত-জিলিকা হৈ উঠিছে।
আশা ভৰসা (আশ্ৰয়) : বিপদৰ সময়ত ঈশ্বৰেই
একমাত্ৰ আশা-ভৰসা।
মন বান্ধ খা (মন দমা) : মন বান্ধ খালেহে
কামত সফলতা লাভ কৰিব পাৰি।
১৮। উখল মাখল, আঁচলৰ ধন, উৰহীৰ ওৰ, জয়দেউ কাকূতি।[HSLC'15]
উখল মাখল (কিবা কাম কৰিবলৈ আয়োজন
কৰোঁতে হোৱা আলোচনা) : ইমান উখল মাখল
হৈছে যে একো শুনিব নোৱাৰা হৈছোঁ।
আঁচলৰ ধন (অতি মৰমৰ) : মোৰ জীয়েকজনী
মোৰ বাবে আঁচলৰ ধন।
উৰহীৰ ওৰ ( আচল কথা) : উৰহীৰ ওৰ ওলাই
পৰাত ঘটনাটো সকলোৱে বুজি পালে।
জয়দেউ কাকূতি (অতি অনুনয়-বিনয়) :
মানুহজনে কত জয়দেউ কাকূতি কৰিলে,
তথাপি তেওঁৰ অন্তৰ নগলিল।
১৯। ৰমক জমক, উলহ মালহ, ডলাৰ বগৰী, তলা-নলা।[HSLC'16]
ৰমক-জমক (জিলমিলাই থকা) : সৰু সৰু
ল'ৰা-ছোৱালীবিলাকে অতি ৰমক জমকৰে
নিজৰ জন্ম দিনটো পালন কৰিব বিচাৰে।।
উলহ মালহ (আনন্দ উৎসৱ সহ) : ঘৰৰ
একমাত্ৰ ছোৱালীজনী শিক্ষান্ত পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ
হোৱাত ঘৰত এক উলহ মালহ পৰিবেশ।
ডলাৰ বগৰী (অনাই বনাই ঘূৰি ফুৰা) : ডলাৰ
বগৰী হৈ ফুৰিলে জীৱনত উন্নতি কৰিব
নোৱাৰি।
তলা-নলা (আঁতি গুৰি) : তলা-নলা নজনাকৈ
কোনো কথাৰে মন্তব্য দিব নালাগে।
২০। উলহ মালহ, আঁচলৰ ধন, ৰমক-জমক, এৰা ধৰা।[HSLC'17]
উলহ মালহ (আনন্দ উৎসৱ সহ) : ভাৰতীয়
ক্ৰিকেট দলটিয়ে অন্তিমখন খেল জিলাত
চৌদিশে উলহ মালহ পৰিৱেশ দেখিব পোৱা
গৈছে।
আঁচলৰ ধন (অতি মৰমৰ) : একমাত্ৰ জীয়ৰী
ইন্দিৰা গান্ধী, পিতৃ জৱাহৰলাল নেহৰুৰ
আঁচলৰ ধন আছিল।
ৰমক-জমক (বৰ্ণাঢ্য) : সৰ্বশেষত এখনি ৰমক
জমক অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হৈছিল।
এৰা ধৰা (ভালকৈ মনপুতি নলগা) : এৰা ধৰা
মনোভাৱৰে কোনো কামতেই সফল হ'ব
নোৱাৰি।
২১। খাই পাত ফলা, আলাসৰ লাডু, ন দি ক, ভিৰাই লৰ মাৰ।[HSLC'18]
খাই পাত ফলা (অশলাগী, উপকাৰীৰ উপকাৰ
পাহৰা) : খাই পাত ফলা লোকক উপকাৰ কৰি
একো লাভ নাই।
আলাসৰ লাডু (অতি মৰমৰ) : আইতাকৰ বাবে
নাতিনী আলাসৰ লাডু।
ন দি ক (ডাঠি ক, জোৰ দি ক, বিশ্বাস অহাকৈ
ক) : এইবাৰ হাইস্কুল শিক্ষান্ত পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ
যে হমেই ন দি কব পাৰোঁ।
ভিৰাই লৰ মাৰ (পেলোৱা) : সচাঁ কথা কোৱাৰ
লগে লগে সি ভিৰাই লৰ মাৰিলে।
Assamese Grammar :-
বিপৰীত শব্দ
সমাৰ্থক শব্দ
সমাস
সন্ধি
Hindi Grammar :
विपरीतार्थक या विलोम शब्द
English Grammar :
Vocabulary (i)
Vocabulary (ii)
Preposition (i)
Preposition (ii)
Determiner (i)
Determiner (ii)
Narration (i)
Narration (ii)
Narration (ix)(i)
Voice for class 9 (i)
Tense Form.
Synthesis/Combine Sentence (i)
Synthesis/Combine Sentence (ii)
Reading comprehension
1. The great advantage of
early ..........
27 Comments
https://www.kachiyoli.com/2019/11/idioms-in-assamese.html?m=1
500 jatuwa thach udahoron aru bikhya kora hoise
Ki hbo sir